Content marketing

Wil jij met jouw bedrijf of met jouw webwinkel betere resultaten behalen? Dan kun je eigenlijk niet meer om content marketing heen. We vertellen je hier graag meer over het belang van deze marketingvorm. Waarvoor is het nu geschikt? Het is een manier om ervoor te zorgen dat jij beter vindbaar zult worden in Google. Dit is de zoekmachine die in Nederland en in veel andere landen echt het meest gebruikt wordt en het is dan ook zeker aan te raden om te proberen met content marketing hier beter in te scoren. Dat wil zeggen, een betere ranking te krijgen in de zoekresultaten. Waarom is dit van belang? Omdat wanneer men online iets opzoekt, er eigenlijk alleen naar de resultaten op de eerste pagina gekeken wordt. Slechts acht procent van de internetgebruiker klikt door naar de tweede pagina. Het is dus van groot belang om bij die eerste pagina met zoekresultaten te komen en dan natuurlijk ook het liefst zo hoog mogelijk. Er zijn verschillende zaken die je in kunt zetten om ervoor te zorgen dat jij op die positie terecht komt en content marketing is daar één van!

Hier moet je op letten bij content marketing

Nu moet je niet denken: ik ga meteen aan de slag en schrijf een aantal stukken om op mijn site te zetten. Nee, het is verstandig om je eerst wat meer te verdiepen in content marketing, zodat je het ook echt op de juiste manier aanpakt. Hoe doe je dat? Er zijn verscheidene zaken om op te letten en om je af te vragen voordat je begint. Een goede vraag om jezelf te stellen is als eerste voor wie je eigenlijk schrijft, wie is je doelgroep, en wat je wilt vertellen? Met welk doel schrijf je? Wil je de lezer informatie verschaffen, wil je bijdragen aan een discussie of wil je iemand overtuigen van de kwaliteit van jouw producten? Als je voor ogen hebt voor wie jij schrijft en met welk doel, dan wordt je content marketing al een stuk efficiënter. Een ander belangrijk punt, met het oog op het behalen van een betere ranking in Google, is het gebruik van bepaalde sleutelwoorden. Het gaat hierbij op woorden waarop klanten zouden kunnen zoeken en waarop jij graag gevonden wilt worden. Deze woorden moet je terug laten komen in je teksten, dat draagt ook zeker bij aan een hogere positie. Maar daarvoor moet je natuurlijk wel eerst weten om welke zoekwoorden het gaat. Content marketing is dus niet direct zo eenvoudig als het op het eerste gezicht misschien lijkt.

Team Nijhuis voor gedegen marketing en communicatie

Het kan daarom ook verstandig zijn om dit uit te besteden aan een specialist. Veel mensen denken dat content marketing en andere vormen van internet marketing veel geld kosten, maar ze realiseren zich onvoldoende dat dit zichzelf vanzelf terugverdient vanwege het hogere aantal klanten en de hogere omzet die zij hierdoor behalen. Een goede specialist op het gebied van onder meer content marketing is Team Nijhuis. Met hun hulp zal jouw content zeker verbeteren en zeker goede resultaten opleveren. Zij kunnen niet alleen dit punt van jouw digitale marketing verbeteren, zij kunnen jou ook helpen met:

  • het ontwerpen van een huisstijl
  • uitvoeren van webanalyse
  • het efficiënt inzetten van sociale media
  • zoekmachine optimalisatie
  • zoekmachine adverteren

Door een goede combinatie van deze zaken, kun jij ervoor zorgen dat jij veel meer geld haalt uit jouw online onderneming. Ga dus gewoon eens met hen overleg over het inzetten van content marketing en al die andere mogelijkheden die er zijn. Je zult zien dat zij jou zeker kunnen helpen met het verbeteren van jouw online omzet!